شرکت توسعه بازار سام
شرکت توسعه بازار سام

شرکت توسعه بازار سام

توسعه محصولات جدید

منظور از برنامه ­ریزی توسعه محصولات جدید به بازار، کلیه فعالیت­ هائی است که به برنامه ریزی، ارائه مشاوره و همچنین اجرای کمپین ­های معرفی و ورود به بازار برای برند یک شرکت یا یک محصول جدید، مربوط می­شود. شرکت ­ها با معرفی متناسب و صحیح خود و یا محصولاتشان به بازار، زیر ساخت یک برند و نام تجاری را پایه ­گذاری می­کنند. ورود نامناسب به بازار موجب آشفتگی ذهنیت مشتریان و عدم اعتماد به کسب و کار یا محصولات آن می­شود و تا این گره مرتفع نگردد، هزینه های تبلیغاتی همگی مضمحل و فاقد اثربخشی خواهد بود. به همین دلیل یک محصول خوب با ورودی نامناسب به بازار، ناموفق می­ ماند ولی یک محصول متوسط با یک ورود خوب به بازار می ­تواند تا حد زیادی موفق باشد.

شرکت توسعه بازار سام به منظور طراحی و ارائه مشاوره برای اجرای پروژه­ های ورود به بازار، ابتدا استراتژی کالا یا برند مورد نظر را ارزیابی کرده و آنگاه با تدوین برنامه ورود به بازار، تعیین مشتریان بازار هدف، شناساندن محصول به مشتریان، برنامه­ ریزی فروش در مرحله ورود به بازار و غیره، عملیات ورود و معرفی موفقیت ­آمیز محصول یا برند به بازار را طراحی و اجرا می­کند. اجرای پرتاب محصول شامل دو مرحله تست مفهوم و تست محصول می­باشد. در این فعالیت به سوالات زیر نیز پاسخ داده خواهد شد.

  • بازاری که قرار است محصول به آن عرضه شود، چه ویژگی¬هایی دارد؟
  • محصولی که قرار است به بازار عرضه شود، چه مشخصاتی دارد؟
  • آیا مشابه این محصول در بازار وجود دارد؟
  • رقبای آتی و موجود چه مشخصاتی دارند؟
  • شرکتی که تمایل دارد تا این محصول را تولید نماید، چه ویژگی¬هایی دارد؟
  • استراتژی مناسب جهت ورود به بازار محصول جدید چیست؟
  • حجم کل بازار چقدر پیش¬بینی می شود؟
  • میزان پذیرش بازار چقدر است؟
  • دوره انطباق محصول چگونه پیش¬بینی می¬شود؟
  • ملاحظات و اصلاحات احتمالی محصول چیست؟

 

 طراحی و اجرای سیستم توزیع متناسب با محصولات شرکت

 

یک سیستم توزیع، مسیر رسیدن محصول به دست مشتری است. با توجه به تنوع محصولات، طبیعتا نمی­توان یک روش توزیع را برای همه محصولات پیشنهاد داد. هدف از طراحی و اجرای سیستم توزیع مناسب، رسانیدن محصول به مصرف کننده نهائی با بهترین روش می­باشد. سیستم­ های سنتی پخش و لایه­ های مختلف توزیع در بازار ایران بشدت در حال دگرگون شدن هستند.

بدیهی است که این دگرگونی بر سهم سود عوامل دست اندرکار شبکه توزیع تأثیر گذار خواهد بود. شرکت­ ها می توانند با راه ­اندازی پخش مناسب خود، فواید مختلفی را در این حوزه تأمین کنند از جمله:

  • فروش بیشتر
  • امکان دستیابی به کانال توزیع با ریسک بسیار پائین­تر نسبت به حالت عمده فروشی
  • امکان کوتاه شدن زمان بازگشت پول
  • کسب اطلاعات بازار از طریق عوامل پخش جهت تصمیم­ گیری بهتر
  • امکان پیاده­ سازی سیاست ­های مربوط به قیمت و ترویج و .....

شرکت توسعه بازار سام برای راه­ اندازی سازمان توزیع، از تیم مجرب مشاوران حرفه­ ای استفاده می­کند. مشاوران این شرکت پس از شناسائی مدل کسب و کار شرکت و شرایط محیط رقابتی آن، مدل توزیع مناسب را طراحی نموده و بر اساس آن سیستم­ ها و رویه ­های توزیع را تدوین می­کنند. آنگاه در استخدام و آموزش نیروهای انسانی، برنامه ­ریزی ­های توزیع، تأمین زیر ساخت­های سخت افزاری و نرم افزاری و غیره، کارفرما را راهنمائی می ­کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.