منظور از برنامه ریزی توسعه محصولات جدید به بازار، کلیه فعالیت هائی است که به برنامه ریزی، ارائه مشاوره و همچنین اجرای کمپین های معرفی و ورود به بازار برای برند یک شرکت یا یک محصول جدید، مربوط میشود. شرکت ها با معرفی متناسب و صحیح خود و یا محصولاتشان به بازار، زیر ساخت یک برند و نام تجاری را پایه گذاری میکنند. ورود نامناسب به بازار موجب آشفتگی ذهنیت مشتریان و عدم اعتماد به کسب و کار یا محصولات آن میشود و تا این گره مرتفع نگردد، هزینه های تبلیغاتی همگی مضمحل و فاقد اثربخشی خواهد بود. به همین دلیل یک محصول خوب با ورودی نامناسب به بازار، ناموفق می ماند ولی یک محصول متوسط با یک ورود خوب به بازار می تواند تا حد زیادی موفق باشد.
شرکت توسعه بازار سام به منظور طراحی و ارائه مشاوره برای اجرای پروژه های ورود به بازار، ابتدا استراتژی کالا یا برند مورد نظر را ارزیابی کرده و آنگاه با تدوین برنامه ورود به بازار، تعیین مشتریان بازار هدف، شناساندن محصول به مشتریان، برنامه ریزی فروش در مرحله ورود به بازار و غیره، عملیات ورود و معرفی موفقیت آمیز محصول یا برند به بازار را طراحی و اجرا میکند. اجرای پرتاب محصول شامل دو مرحله تست مفهوم و تست محصول میباشد. در این فعالیت به سوالات زیر نیز پاسخ داده خواهد شد.
طراحی و اجرای سیستم توزیع متناسب با محصولات شرکت
یک سیستم توزیع، مسیر رسیدن محصول به دست مشتری است. با توجه به تنوع محصولات، طبیعتا نمیتوان یک روش توزیع را برای همه محصولات پیشنهاد داد. هدف از طراحی و اجرای سیستم توزیع مناسب، رسانیدن محصول به مصرف کننده نهائی با بهترین روش میباشد. سیستم های سنتی پخش و لایه های مختلف توزیع در بازار ایران بشدت در حال دگرگون شدن هستند.
بدیهی است که این دگرگونی بر سهم سود عوامل دست اندرکار شبکه توزیع تأثیر گذار خواهد بود. شرکت ها می توانند با راه اندازی پخش مناسب خود، فواید مختلفی را در این حوزه تأمین کنند از جمله:
شرکت توسعه بازار سام برای راه اندازی سازمان توزیع، از تیم مجرب مشاوران حرفه ای استفاده میکند. مشاوران این شرکت پس از شناسائی مدل کسب و کار شرکت و شرایط محیط رقابتی آن، مدل توزیع مناسب را طراحی نموده و بر اساس آن سیستم ها و رویه های توزیع را تدوین میکنند. آنگاه در استخدام و آموزش نیروهای انسانی، برنامه ریزی های توزیع، تأمین زیر ساختهای سخت افزاری و نرم افزاری و غیره، کارفرما را راهنمائی می کنند.