برنامه ریزی تبلیغات
معمولا تبلیغات اولین و تنها روشی است که دارندگان بسیاری از صنایع در ترویج و معرفی محصولات و خدمات خود بدان توجه میکنند. در گروه تبلیغات نیز عمدتا به تبلیغات تلویزیونی توجه میگردد. وقتی علت عدم موفقیت برخی از تولیدکنندگان را در ارایه محصولاتشان جویا میشویم، به نداشتن توان مالی در ارایه تبلیغات تلویزیونی اشاره میکنند. فارغ از اینکه پرداخت هزینه بسیار زیادبابت تبلیغات (به ویژه تلویزیونی) در بسیاری از موارد هدر دادن پول و سرمایه است.
شرکت توسعه بازار سام در این خدمات دو هدف اصلی را دنبال میکند. در درجه اول تدوین و اجرای استراتژی تبلیغات متناسب با محصول و مشتریان شرکت، برای گروههایی که فاقد چنین برنامهای هستند. و در درجه دوم، ارزیابی اثربخشی تبلیغات برای گروههایی که در حال ارایه انواع تبلیغات هستند و اصلاح روش موجود. در بسیاری از موارد و برای بسیاری از مشتریان، نوع تبلیغ مناسب نیاز به بازنگری ویژه داشته و گروهی دیگر نیاز به طراحی شعار و طرح تبلیغاتی مناسب دارند.
بستهبندی و طراحی محصول
بسیار اتفاق افتاده است که محصولاتی با بستهبندی و طرح جذاب خریدهایم که کیفیت مرغوبی نداشته و بر عکس محصولاتی مرغوب را در بستهبندی نه چندان جذاب و صرفا به دلیل شناخت قبلی انتخاب کردهایم. قطعا هدف این نیست که محصولی نامرغوب را با بستهبندی جذاب به مشتری تحمیل کنیم، بلکه میخواهیم، محصولات مرغوب را با ظاهری آراسته به مشتری عرضه کرده و مشتری را به محصول وفادار نگه داریم. همچنین محصولاتی که برای بار اول به بازار عرضه میشوند، با استفاده از بستهبندی مناسب، در ذهن مصرف کننده ماندگار خواهند شد. زمانی که تولیدکننده بداند مشتری چه میخواهد و انتظارات وی از کالا یا خدمت مورد نظر در چه سطحی است, با استفاده از مهندسان توانمند میتواند به طراحی کالا یا خدمت اقدام کند. در این مرحله لازم است ویژگیهای کالا یا خدمت مورد نظر متناسب با ابعاد مختلف نیاز و انتظارات مشتری تعریف و طراحی شود. اگر در تعریف و طراحی، این انطباق به خوبی شکل نگیرد باید منتظر نارضایتی مشتری پس از دریافت و استفاده از کالا یا خدمت باشیم.
شرکت توسعه بازار سام با بهرهگیری از همکاران و مشاوران هنری، گرافیست و روانشناسان صنعتی و اجتماعی خود، از این ابزار در ارایه محصولات جدید و باز مهندسی محصولات حاضر در بازار استفاده خواهد کرد. این خدمت شامل ارزیابی تصویر محصول در بازار در مقایسه با رقبا، طراحی تصویر پیشنهادی کارکرد مناسب برای محصول در بازار، طراحی و اجرای بستهبندی محصول، انتخاب رنگ، عنوان و مشخصه بارز محصول و آماده سازی محصول جهت حضور در بازار میباشد.