کاتلر در کتاب خود مینویسد "جای شکفتی نیست اگر بسیاری از مدیران عامل شرکت ها از وضع بازاریابی سازمان خود ناخشنود باشند. آنان شاهد افزایش هزینه ها و کاهش بازده بخش بازاریابی هستند. یکی از دلایل این است که شرکت ها در همان راه های کهنه و پیشین بازاریابی، بودجه های سنگینی را هزینه میکنند." سالانه بودجه زیادی در ایران به سرمایه گذاری در احداث واحدهای صنعتی اختصاص می یابد، در حالی که بسیاری از این واحدها به دلیل نداشتن توان فروش و بازاریابی و یا شناخت نادرست بازار با شکست مواجه میشوند. در بررسی مسیر توسعه کسب و کار در صنایع دانش محور، در می یابیم که بسیاری از چنین کسب و کارهایی توسط افراد متخصص و آشنا به تکنولوژی توسعه می یابند و این خود عاملی است که باعث ایجاد ضعف در مدیریت بازار این شرکتها می گردد. توسعه بازار محصولات تولیدی کشور توجه بیشتری را می طلبد. همچنین بسیاری از شرکت های داخلی هیچ گونه توجهی به بازارهای منطقه ای و در حال توسعه خاورمیانه ندارند.
شرکت توسعه بازار سام فعالیت خود را با هدف کمک به توسعه بازارهای داخلی و بین المللی در صنایع مختلف و پوشش بخشی از خلا موجود در کشور در زمینه بازاریابی و توسعه بازار آغاز کرده است و با بهره گیری از نیروهای متخصص داخلی و بین المللی و شبکه همکاران گسترده در سراسر کشور و منطقه خاورمیانه، سعی در ایجاد ارزش افزوده و کسب رضایت مشتریان خود دارد. محدوده فعالیت سام، منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران بوده که با ارایه طیف گسترده ای از ابزارهای مطالعه بازار و خدمات مشاوره پوشش داده شده است. با توجه به شبکه همکاران خبره و قابل اعتماد این شرکت که در سراسر منطقه گسترش یافته، سام بهترین گزینه در اجرای تحقیقات بازار چند ملیتی و در کشورهای منطقه می باشد. حوزه های تخصص سام شامل موارد زیر می باشد.